Sunday, April 10, 2011

saya nak jadi anak solehah

Sudirman

Ayah Dan Ibu

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat



bila saya dengar lagu ni.. mesti ade la at least setitik air mata menitis..

dulu tgk cerita PONDOK BURUK , time raya.. perghhh menanges sorang2 kat rumah.. raya 1st plak., sume org p beraya , saya duk umah sorg2 sebab kaki xleh jalan, xcident time belajo sekolah kat GOMBAK dulu... tulah salah satu balasan Allah bg kat sya.. sebab x ikut ckp makbapak...

dulu abah saya memang x suke kalo saya join aktiviti2 kelab kat sekolah GOMBAK dulu... nak tau kenapa? sebab dia x suke saya bercampur gaul lelaki pmpuan... erk~. lain ek... saya pulak niat saya nak join sebab nak kenal dunia indah ciptaan ALLAH ni... sebab saya ingat pesan ustazah time sekolah kat PJ dulum ustazah tu pesan, masa kat universiti ni lah awk gunekan sebaik nye.. selagi belum berkahwin, belum ada komitmen, awk gunakanlah peluang yg Allah bg sebaik2 nye,.. jangan tersalah langkah pulak.. buruk padahnye.( saya dah pena rasa buruk padah bila menipu ni)..

So, alkisahnye, saya tetap join aktiviti yg pelbagai.,dan salah satu nye adalah ELECTION CAMPUS atau dalam bahasa indahnye, PILIHANRAYA KAMPUS... so, dgn semgt , berkempen smpai mlm, kejut kwn bgn tgh2 malam, ajk g edar poster.. kesian kawan sy tu, sbb time saya xcident kerana kerasukan seorang hamba Allah yg bertudung labuh dan berperwatakan ISLAMIC ( x sangka dia lagi semgt dan extremist pihak lawn sy ) so, dont judge a book by its cover.... setelah puas mereka mengambil gambar kami dan kami sempat berposing pelbagai, agknye tu yg buat dia marah, sebab kami x lawan, tapi suke pulak ada org amik gmba.. glamor kot.. hee.. pastu mereka bertindak merampas poster2 ditangan kawn sy, dan sy yg juga kelamkabut fitrahnye, bertindak memulas motor pasola pemberian abah sya smbil memandang belakang ( budget nak tlg membe), sekali terbabas daa moto sy... huhu..

so, agak2 sape salah?... btw, semua pon da berlalu.. iktibar yg sy dapat adalah lain kali jgn kejut kawn anda sedang tidor. ( opss itu lain)..

moral of the story is :
1) jgn kuar mlm
2) ikut ckp mak abah
3) jgn semngt sgt berpilihanraya
4) bawak moto, pandang depan.
5) ntah lah


yg pastinya kisah ini susa nak dilupakan , sebab kesan xcident ( 3 jahitan ok) di kaki ku yg dah x sexy ni nmpk nye mcam turun lah harga ( erk, hopefully sesapa yg baca yg terasa nak masuk meminang sy ,jgn la turunkan hantaran.. hee) .. tapi kesan dalam ati ni lebih mendalam kottt..

So , saya nak pesan kat diri sendri....
jadilah ANAK Yg SOLEHAH... sebab suatu hari nanti, hanya ALLAH yg tau, ape hikmah disebalik KESABARAN kita... insyaALLAH..

trulymadlydeeplydo,
FAM

2 comments:

  1. jana suka entry yang nieh
    sayang makabah <3!

    ReplyDelete
  2. mekaseh la na, selalu komen.. haha...
    insaf x baca entry ni? hahaha

    ReplyDelete