Wednesday, June 22, 2011

bila kaki tersadong

bila kaki saya berbalut ( ibu jari je pun) , pastu mak n abah saya kata " ni mesti ada dosa dgn mak abah" ... ermmmmmmmmmmmmmmmmm .... salahkah kalo derong doakan perkara baik utk anak2 dia .?

xpelah.. ALLAH JE YG Tahu apa yg terbaik. apa hikmah disebalik kaki ku tersadong ini.. ye saya akui, saya ni bukanlah baik sgt... byk buat dosa... ya Allah.. ampunkan dosa hambaMu ini... =) sesungguhnya, kesusahan yg Engkau berikan padaku, pasti akan disusuli kebaikan dan ganjaran dariMu ya Allah yang MAHA MENGASIHANI... =)

dialog bersama Abah :
Abah : mak kata yan ckp xde dosa pon bila mak kata kaki yan sakit sbb ada dosa dgn mak abah
yan : entah la , x ingat apa org jawab
Abah : ko ni ckp la betul2, ko ikut ckp mak abah ke x? apa yg mak abah x suke tu ko xbuat da kan? ko xkawan dgn budak tu lagi kan?
yan : diam-
Abah : apesall diam ( suara tinggi)
yan: malas nak ckp, nanti kene sepak lagi ( menjawab sakitkan ati ek) huhu
yan: pada orang, bukan hak kita pon nak tentukan manusia tu berdosa ke x, masuk neraka ke x, sbb dosa ke pahala ke, Allah yg tentukan
Abah : kenpa pulak x boleh, aku ni mak bpk ko kalo aku xckp, ko buat dosa je.. kena la aku tego do berdosa ke x..
yan: -diam- malas nak layan
Abah : ko jwb ni abah tnya, ko contact lagi ke dgn budak tu? ( suara da tinggi gila)
yan -diam-
--Pang-- kene penyepak satu! -
yan : diam gak walupon da kene penyepak ( lakk!)
abah : ko ni mmg orang xde otak kan, belaja tinggi, mcm xde orang lain, ko cari **** tu gak.. ko pk la sikit , mak abah punye air muka, MALU !!! nanti apa orang kata kalo anak dara abah kawen dgn **** ... ko nak sangat kawen dgn budak tu kan.. abah bagi kalo ko nak, pastu abah x amik peduli
yan : -diam-
abah : jawab la abh tnye!!!!!!
yan : tak contact da ( suara mls nak layan), ( muka seposen, mmg lagi sakit hati abah)
abah : kan senang, abah nak ko jwb camtu je, jawab TAK .. abah da senang ati, ape ko nak buat kat KL ke dlm BILIK ke, abah mmg tak tau, tapi ALLAH tau. tapi abah da senang ati kalo ko jwab TAK ..
yan : yang orang bengang nye abah ni nape asek nak marah2 je??
abah : mmg patut la aku marah! bapak mane x marah ank dia kawan dgn **** ..
-END-

ya Allah, ampunkan HambaMU yang lemah ini ya Allah.. hanya padaMU tempat ku mengadu... insyAllah.. ada jalan nya.... lembutlah hati mak abah ku ya ALLAH , yang MAHA PEMURAH dan PENYANYANG....... AMIN...

1 comment:

  1. xpe yan..byk2 sabar..insyallah..byk2 doa, insylh termakbul..sbb ko bkn bt bnda yg xbek..bnda baek insylh Allah restui..ak doakn ko gk yan..
    (lmbt ak na cmnt kn..sbb bru ad mse belek2 blog org..huhu)

    ReplyDelete