Saturday, July 23, 2011

bila masa telah tiba

dan.... hanya Allah yang tau bila masa kita akan tiba..

minggu ni, sepanjang mggu ni, saya dikejutkan dgn 3 khabar dari orang2 terdekat tentang kematian...

1) CEO kat company tempat kerja baru saya... meninggal sbb cancer

2) rakan saya di sabah.. saya panggil dia ADEQ je dulu... ibu dia meninggal dunia sbb cancer

3) best fwen saya punye ayah... meninggal sbb stroke..

bila dah tiba masa kita... akan dtg lah sebab dan alasan kenapa Allah menarik nyawa kita...
kadang2 kita tgk orang tu sehat walafiat... tup2 meninggal da...
ada pulak yang waktu penghujung hidupnya, sgtlah derita.... tetapi bila tiba saat kematian nya, sgt2 lah mudah... ada orang kata, sbb Allah da balas dosa2nya sebelum kematian....

ermmmmm ... dalam tahun ni pon ada 3 orang batch saya time belaja dulu kat gombak yang meninggal dunia.. tiga2 disebabkan kemalangan..
2 muslimah .. semasa menaiki motosikal.. dialnggar..
1 pemuda.. semsa menaiki kereta waktu mlm... accident terbabas....sbb mengantok ( mengikut surat khabar nye cite) ...


pengajaran : ajal x kira usia muda ke, usia tua... x kira waktu sehat ke waktu sakit, x kira waktu senang ke waktu susah... xkira apa juga yang kita buat ... bila masa dah tiba...... Allah akan panggil jugak kita...

tapi... sejauh mana bekalan yang akan kita bwak nanti ..... ///////.....\\\\\\\...


***** peringatan utk diri saya dan sapa2 yg membaca atau terbaca... ******..

No comments:

Post a Comment