Tuesday, January 8, 2013

tak salah kalau kita tolong orang kan

ni cerita pasal semalam..

saya nak withdraw money from atm at CIMB bank, just near to my office, about 2 blocks far. Actually i on the way back home, so, I just park in front the CIMB bank, and after I close my door, walk into the bank, the PAKGUARD ( Indian actually), smile at me.

Ok, the Pakgad with the pakgad attire la of cause,suddenly came near me, while i'm using the ATM machine .. time tu dalam hati ak dah curious.. nape lah pakgad ni \duk tunggu kat belakang ak..

yelaa, time tu dah malam, aroung 8pm, and ada one guy (indian as well) yg sedang withdraw money just my sides. so i'm really not comfortable with that situation.

Until, the Indian guy tu settle and ak pun settle klua duet, pakgad tu tetiba tanya..

" Boleh tak saya nak keluar duet, saya tak geti guna ini mesin.. tolong cek kan untuk saya "

( ok.. actually dia x geti guna mesin, tp still ak masih ada rasa sangsi kat pakgad tu, cos, kalau dia buta huruf sekalipun, camne boleh kerja ek?)

so, ak bersangka baik.. islam kan suruh kita bersangka baik.. dalam hati baca ayat KURSI ek.. hehe xley blah.. yelah, dalam keadaan mcam ni, ingt ALLAH SWT je yg boleh tolong kita, in case la if something bad happened..

But, Alhamdulillah.. pakgad india tu memang tak tahu langsg guna machine.. and gaji dia baru masuk, tapi tak tau nak keluar duit.. maybe before ni dia keja bos dia bagi cash..

bila dah keje jadi pakgad CIMB, kena la bukak akaun CIMB, siap guna KAD lagi..

KAD dia sangat2 la baru..

btw, time masuk kad, kan ada keluar nama pemilik akaun, so, ak check kat name tag pakgad tu.. nama sama.. so, means betulla kad dia..

ak suh dia masukkan no pin.. nasib baik dia tau tekan..

leaps2 tu ak yg tekan kan..

and bestnye, balance dalam bank dia lagi banyak dari ak.. hahah

tapi dia suruh ak keluarkan semua.. means the max amount yang boleh keluar..

ok dah abes cite dah..

pakgad tu amatlah berterima kasih kat aku,...

and dia cakap, orang zaman ni susa nak percaya, itu sebab saya mntak tolong awk..

walaupn saya kerja di bank, saya tak percaya orang bank.. eh camtu ek.. heheh

means, dia tgk muka ak time ak senyum pas keluar kete tu, time tu dia dah percaya kat ak.. heheh


Alhamdulillah.. means muka aku bukan la muka penyagak..

at least.. =)


Thanks Allah for let me experience the good things.. =)


No comments:

Post a Comment