Friday, April 15, 2011

saya perlukan motivasi sekarang ni


tadi google image nak cari picture "stress".. sekali most of the pictures shows people headaches.. y stress lead to headache ek? nantila google research ada x buat pasal tu. hoho..
pastu ternmpk gmba BOLD ni.. rasa mcm paling ok.. hoho.. sebab sy kdg2 buat kerja suke tarik rambut dan rasa mcm nak botak pon ada... aduyaiiiiiii

ok masuk isi ::


betul2 celaru jiwa dan kepala otak ni..
tapi xtao nak xpress kat org...
so orang disekeliling sy, mesti la xtao saya tgh celarukeliru...hoho

saya dah nak abis study ni..
tapi.. mcm byk lagi x buat .. dan mcm2 lagi nak pk apa nak buat lepas abes ni.

"Ya Allah, sesungguhnya hambaMu ini memohon keampunan Mu .. ya Allah... kurniakan la Ilham ,Ketenangan dan Inspirasi pada hambaMU yg lemah ini... untuk menghabiskan sedikit lagi perjalan dalam 1 chapter dan kekuatan utk menempuh chapter baru dalam hidup ini.."

saya berpegang pada satu je, x kira la bila ada perkara baik atau buruk terjadi pada sy..
sebab saya tau... semua tu ada HIKMAH nya... kenapa Allah bagi saya bermacam2 dugaan? dan kesenangan? semua tu hanyalah ujian utk saya... sebab Allah nak tgk, sejauh mana saya kuat melawan nafsu dan mengawal emosi dan sebijak mana sy mengatasi segalanya ....

Hanya KAU yg MAHA MENGETAHUI apa yg terbaik utk ku... hambaMu yg lemah ini..
dan berilah peluang utk ku berbakti pada kedua ibu bapa ku... seadanya.... InsyAllah..


nak tau x apa rahsia sy bila saya rasa gelisah ke,ttba serabut ke..or rasa down or yg sewaktu dgn nya?

amalkan zikir Fatimah Azzahra R.A.
Subhanallah 33x
Alhamdulillah 33 x
Allahuakbar 33x..


yg 33x tu lepas solat fardhu, kalo sempat n rajen try la.. insyAllah.. rasa ketenangan..
sebelum tidor pon, lepas baca Ayat Kursi, 3 Qul dan Bismillah 21x.. if rasa xley tdo gak, try la zikir ye..
insyAllah.. smpai SUBUH baru jaga.. dan tidur yg aman dan damai dari segala gangguan makhluk2 lain dan etc..


No comments:

Post a Comment