Saturday, May 21, 2011

bila rezeki Allah nak bagi

Alhamdulillah ..setakat ni adalah 20 gak tempat yg sy send resume saya, sejak dari awal bulan ni.. bila da abes belaja je lastweek, rasa cam down cikit coz xdapat col mane2 pon utk intebiu.. adakah sbb sy xde experience ( except my internship + part time ) ... or me as overqualified ? ( perasaan).. hee

but then,pesan kat dr sendri, sabar lah, bila rezeki Allah nak bg, x tentu masa dia, tempat dia kan... kitakan merancang.. apapon Kuasa ALLAH SWT yang paling besar tu yg akan menentukan..

so, to be positive ,this is my opportunity to serve my parents ... kebetulan , mereka adalah buat kenduri kecil -kecilan sempena kesyukuran dan tahlil arwah.. ( dah lama pon rumah mereka ni x buat kenduri ,so tau sgt perasaan mereka yg sgt suke buat kenduri , sbb inilah cara mereka menyedahkan harta benda mereka.. ) semoga kenduri pada esok hari akan diberkati Allah.. insyAllah.. panjang lak cte kenduri, sebenarnya, nak bagitau, ni lah masa utk berbakti pada mak abah saya.. =) ..

mereka akan berangkat ke tanah suci, insyAllah pada 24.May 2011 (mcm ada sesuatu yg penting jugak date ni.. emmm).. dan semoga Allah selamatkan dan berkati perjalanan mereka disana.. Amin..ini kali ketiga mereka ke umrah, kalau x salah saya lah.. rezeki Allah nak bagi kat mak abah sy... ni lah yg dikatakan rezeki bila Allah nak bagi, mudah je semuanya, cuma kita kena beringat lah,jangan terlalu gembira dgn nikmat yg diberi.. bukan apa, cuma takut takkabur muncul dihati. semoga dijauhi..

suddenly, saya dapat 2 call, satu hari selasa mgu ni, utk intebiu pada 26. May 2011 kat USJ1,pukul 10 am, tapi dia kata kalau saya x dapat dtg or nak tukar tarikh boleh bgtau dia, coz again , dapat call lagi utk intebiu, baru dapat semalam (kHamis), pada 26 May jugak.. 1030am, kat Shah Alam..huhu.. masa ni terus terlintas dalam fikiran utk ISTIKHARAH..tapi bila pk balik, kan boley arrange yg 1st tu, so, saya akan cuba utk arrange kan dulu,nak istikharah pon, belom konfem dapat , baik solat HAJAT, mintak dipermudahkan.. insyAllah..
dan kebetulan masa intebiu ni sume, parents saya xde, so, kereta abah saya akan digunapakai utk berbakti pada diri saya sendri...=)

Lagi satu, tadi kawan sy call, ajak pei intebiu, ( Walk-in) kt UUM caw KL. utk parttime TUTOR.. well, x salah mencuba kan, cuma intebiu tu pada 25 May 2011 , dihari saya sudah berjanji pada adik saya yg montel utk pos motor dan angkat brg2 sy di shah alam then hantar dia dan barang2 itu ke Tg Malim... erm.... utk yg ni, nant sy ikhtiarkan yg laen..

Terima Kasih ya Allah, bila kau beriku rezeki tanpa disangka, cuma ku tahu kau mahu hamba MU ini lebih berusaha utk mencapai cita-cita dalam hidup yg singkat ini.. dan aku tahu, Kau mahu hamba MU ini selalu beringat tentang pinjaman mu yg sementara di dunia ini... dan Kau mahu hamba MU lebih mengenali diri sendiri semoga segala kebaikan dapat ditingkatkan dan keburukan dapat diubah ...Terima Kasih ya Allah, yang Maha Mengetahui dan Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang..


nak share jugak : 20 Amalan Murah Rezeki ( InsyaAllah) - Click Here

No comments:

Post a Comment